Returer och byten

Returer och byten måste ske inom 14 kalenderdagar från det att varan mottagits. Var god observera att fraktkostnader ej återbet.
För att returnera en vara vänligen följ dessa instruktioner:

1. Skicka information till info@mayla.se angående önskad retur/byte. 

2. Alla plagg levereras med en säkerhetstagg. Taggen måste vara intakt och fastsatt på plagget som när det skickades. Inga återköp accepteras utan taggen.
Varan måste vara oanvänd och i originalskick annars skickas varan tillbaka till köparen. 

3. Skicka returen/bytet till:

Mayla Sweden AB
Nordiska Kompaniet, Varumottagningen
Regeringsgatan 55
111 77 Stockholm
Tel. +46 8 244444

Kunden är ansvarig för varan tills den når Mayla Sweden AB. Det är därför viktigt att spara trackingnummer. 

4. Återbetalning av retur sker då varan kommit tillbaka och godkänts enligt vår returpolicy.
Betalningen görs till samma bankkonto eller kontokort som användes vid köpet. Om faktura eller delbetalning valts som betalningsalternativ krediteras er faktura (dock ej fraktkostnad) och en uppdaterad faktura skickas till er via e-post från Klarna. 

Det går även bra att lämna tillbaka varor i vår butik. Återbetalning sker då via webshopen. Kvitto måste alltid vara med vid retur. 


Reklamationer

Du som konsument har tre års reklamationsrätt. En vara kan reklameras vid produktionsfel, ej för användarslitage. Vänligen mejla information till info@mayla.se och förklara med bild och text vad som är fel. Vid en godkänd reklamation sker följande:


1. Om varan kan lagas, lagar vi den och står för fraktkostnaderna.
2. Om varan ej kan lagas skickar vi en ny och står för fraktkostnaderna.
3. Om varan ej kan lagas eller ersättas med en likvärdig produkt, återbetalas köpet och fraktkostnaden.

Vi förbehåller oss rätten att neka reklamationer där varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.